I dont understand.

Jag fattar inte. Jag satt och kollade på en dokumentär på kunskapskanalen.
Jag bara råkade komma in på dokumentären, av en slump. Jag kollade i ca 10 minuter. Det var om matematik, förutsägelser. .

De filmade fåglar som dansade i grupp över danmark. Och fåglarna var tydligen INTE förutsägbara, och det var väll det som var grejen med filmandet.

dancing birds creating number six in the air.Men när jag sitter och tittar så helt plötsligt bildar fåglarna en 6:a?
Är det de som har photoshopat i filmen, eller är det verkligen fåglarna som skapade sexan.

De sa ingenting om det i filmen. Men det finns ingen stor risk att det skulle vara en slump? när programmet handlade om matematik, så bildar fåglarna en sexa.

Jag undrade om jag hade sett i syne eftersom inget påpekades om det i programmet. Man såg siffran bara i knappt en sekund. Men ändå. Så jag gick in på svt play och hittade programmet.
Nu har jag sett sexan igen. Och nu lägger jag upp en bild på detta. Jag print Screena.

Vad tror ni ? Seriöst? Vad är detta? Har dom gjort det medvetet? Men varför pratar dom då inte om de i filmen? Och varför skulle dom göra det? När det är en dokumentär om matematik och förutsägbarhet. Varför? Lilla blåögda daniella fattar noll...


dancing birds creating number 6 in the air.



Här är länken till filmen ifall ni vill se det med egna ögon: http://urplay.se/167710

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0