Myskväll med mormor & morfar

Igår var jag med mormor och morfar. Dom är så underbara faktiskt.
Vi hyrde två filmer;

"Mao's last dance"
- en kinesisk film om en manlig balettdansör, som kommer från Kommunisiska kina under 70-80 talet. Väldigt bra och spännande faktiskt. Värd att se. Li, som huvudpersonen heter tas som barn av kinas regering för att dansa politisk balett. Vilket inte kan vara kul. Då balett ska vara som svansjön osv, men de dansar balett om kommunister med gevär på scenen.
Men han åker till USA för att dansa där, som gäst från Kina. Men bestämmer sig för att stanna oavsett konsekvenser.

"Agora" - en film om antika Egypten under 300talet. En kvinna som brinner för vetenskap och filosofi som kämpar för att lösa solsystemets gåta. Och samtidigt är det revolution mellan de olika religionerna, egypternas gudar, judarna och de kristna. En grym film, men rätt så tråkig. Drama. Så det hände inte så mycket. Jag tycker den var bra, men både mormor och morfar tyckte den var tråkig haha.


Vi åt chips och kollade dessa filmer. Jag tror att jag ska stanna här hos dom kanske hela veckan. För vad ska jag egentligen göra hemma? Ingenting. Bara ha tråkigt, då är det bättre att mysa hos dem.
Idag ska vi käka god mat (lax & röding) mmmm.
Seen ska jag bara mysa vidare.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, klä på mig sen bär det av med ärende med morfar! :)
Tack för att ni finns..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0