BOK: Barfota Änglar av Linnea Willen

När jag först såg boken var den väldigt tunn, ca 120 sidor. Jag tittade lite på den, sen började jag läsa.
Jag fastnade direkt. Den är så annorlunda och så fruktansvärt bra.
Den handlar om Linnea och hennes vän Emma som rymmer tillsammans till Tokyo. Linnea är 21 och Emma 19.
De åker dit för att börja arbeta som värdinnnor (sådana som underhåller män, utan sex), och sedan beskriver hon sin förnedrande resa i Tokyo.
Hon hoppar fram och tillbaka i tiden, innan resan, efter resan. Det gör den så fruktansvärd bra. Annorlunda och man fastnar. Jag har inte läst ut den ännu. Men jag har kommit väldigt långt. Jag läste mer än halva boken på en dag...
Den handlar om vänskap, djup vänskap och hur de får kämpa för att överleva utan pengar i en ny stad.
LÄS DEN!

Linnea skriver i början av boken att hon valt att använda sitt riktiga namn, då hon vägrar låta skammen vara hennes. Hon avslöjar allt rakt av. Naket och underbart.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0