Ibland är det inte som man tror

Jag älskade dig i fyra år. Fyra år. Jag gav dig allt jag kämpade för dig. När ingen var på min sida fanns du där. Jag stod själv alltid. Jag försökte få dig att förstå vad som skedde.. vad som hände överallt.
Men du var inte där. Du såg inte hur jag försvarade dig för alla. Hur jag fick skit av alla pga av dina dumheter. Som du höll på.

Du har aldrig förstått och kommer heller antagligen inte att göra någon gång. Men jag älskade dig så otroligt att jag hade kunnat dö för dig. Bokstavligen. Det är inget jag bara säger, jag älskade dig med hela mitt hjärta och till och med min familj vände ryggen för min kärlek till dig. Hade du dött hade jag dött med dig det vet du. Men du ser det inte. Det har du aldrig gjort. Du har aldrig sett min kärlek till dig, du har vänt mig ryggen som alla andra. Nu står jag där själv.

Jag fick alla att tro på dig, jag fick dom att acceptera dig. När min familj äntligen förstod att min kärlek till dig var enorm. Då vände du mig ryggen. Varför. Vad har jag gjort dig för att förtjäna detta. Jag har gjort allt jag kunnat för din skull.
Jag har förlorat vänner pga dig. Dom har inte kunnat vara med mig mer för att jag sviker dem när jag hellre är med dig. Min kärlek var enorm. Nu är det slut med det. Nu vände du mig ryggen, nu gör jag likadant mot dig. Du ska inte komma undan med detta så lätt.
I fyra år har jag levt under en ständig och fruktansvärd press. Att inte kunna prata som man vill, gå som man vill, göra som man vill allt.

Jag vill inte längre. Jag älskade dig jag såg hela vårt liv tillsammans, jag planerade hela vår framtid. Vi skulle flytta ihop. allt. Nu vände du mig ryggen. Varför gjorde du det? Varför?
Vad har jag gjort för att förtjäna detta vad? Säg mig, jag har alltid kämpat för din skull. Jag har hållt mig undan fester disco killar tjejer människor över huvudtaget. Till slut har jag blivit blyg så blyg att jag inte vet vem jag är längre. Jag skrattar inte mer, du har tagit bort min glädje du har tagit mitt allt. Mitt hjärta är borta. Jag måste ha det tillbaka. Du kan inte bara ta det och sen ta någon annans.

Jag har fan kämpat för dig.
Jag är kaos nu. Allt i mitt huvud är kaos nu. Och jag skiter i vem som läser detta, för de är såhär det är. Jag bryr mig inte längre, jag orkar inte. Det jag hela tiden gick och väntade på var en förändring. Jag har bett dig jag försökte vi skrev listor vi gjorde allt, jag gjorde allt, för att få dig att förstå.
Men du vände mig ryggen.

Jag försökte få dig att förstå att du inte kunde fortsätta såhär för du drog med mig ner i skiten, när du inte mår bra gör inte jag det heller. Men du mådde bra, men jag drogs ner. Du visste hela tiden utan att säga till mig hur det låg till. Jag har kämpat allt förgäves. Du ville ju inget. Inte med mig. Så fort jag försvinner klarar du dig.
Varför gjorde du såhär.

Jag lämnar dig nu och kommer aldrig mer att bli din daniella, aldrig mer. Du kommer att inse en dag att det inte finns någon mer daniella som är som jag. Jag är jag och det finns bara en. Du är du och det finns bara en som du.
Men du var dålig, jag hade kunnat vara så bra om du bara varit bra mot mig också.
Om detta är karma mot mig, varsågod. Du kommer ändå att sakna mig, du kommer att sakna allt med mig. Om inte.. om inte. Då finns de inget mer att säga. Då har du lurat mig så fruktansvärt mycket att jag inte vet vad jag ska säga.

Men åh alla planer allt. Allt är nu borta med vinden. Jag har kämpat för dig. Jag har gjort allt. Men nu är det slut. NU börjar jag om på nytt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0