PEOPLE THAT inspire ME

Det är faktiskt som så att det finns en rad människor som lever eller dött som inspierar mig i vardagen, vi alla har sådana människor. Och nu ska jag presentera några av mina favorit-inspirations-människor.


NUMMER 1

Som min nummer ETT favorit inspirations människa blir det Anne Boleyn. Som var på 1500 talet en av kung Henriks älskarinnor och blev även hans fru. Hon blev alltså drottning.
Hon "förhäxade" kungen, hon använde sitt utseende för att få det hon ville. Hon utnyttjade självaste kungen för att bli drottning, för att bli stor.
Hon fick det hon ville, och det inspierar mig otroligt. Hur en kvinna kan ha en sådan makt över en man, som hon hade.
Synd dock, fick hon inget fint avslut, kungen blev psykotiskt (galen) och lät avrätta henne, den 19 maj. Min födelsedag. Känns lite läskligt.
ANNE BOLEYN


NUMMER 2

Är en kvinna som var så stor, så mäktig, att vi inte ens vet om hon är verklig eller inte.
Men om denna kvinnan fanns bevisade hon att oavsett tid och rum, att kvinnor är minst lika bra som män, och att det bara gäller att kämpa. Hon hade fler hinder i vägen än vad männen hade.
Då hon dolde vad hon var, en kvinna. Hon klädde ut sig till man, och blev senare Påve. På 800 talet..
Hon lyckades bli påve, dock bara i en månad då hon också slutade i död. Men den blev naturligt.
När hon skulle föda sitt barn dog både hon och barnet.
PÅVEN JOHANNA


NUMMER 3

Detta är en stor människa i mina ögon. Han skapade musik, han var ärlig, han var äkta. Tupac.
Hans musik är så fruktansvärt bra att jag inte kan gå någonstans utan att ha en låt med honom på mobilen eller mp3n.
Han är så arg i sin musik. Och jag förstår varför. Jag förstår honom till fullo. Var hans paranoia kom ifrån. Och även han dog som alla vet.
Men han inspirerar mig otroligt. Otroliga människa.
TUPAC SHAKUR



Kommentarer

Postat av: 2Pac_SIMON

2pac "dog" för han visste för mycket, precis som michael jackson och jimi hendrix.

2010-11-30 @ 00:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0