Sömn.

Det finns en film, "the machinist", den är enligt mig väldigt psykotisk.

En man (christian Bale) har glömt hur man somnar på normalt vis.
Nu har jag varit vaken dygnet runt. Ska försöka se om det handlar om mina sömnrutiner. Jag tror det faktiskt.
Men så är jag också lite paranoid för alla sånna saker.

Paranoia, hypokondri, stress, ångest, sömnbesvär och sjukt djupa tankar.
Jag måste börja lära mig att putta undan dessa sakerna, men jag vet inte om jag framkallar det själv.

Nej nu ska ja sluta snacka om mina problem här på bloggen. Det var sömnen jag snackade om.

Men tänk dig att du inte sover. Då är du vaken ytterligare dom timmarna som du egentligen brukade sova. Börjar man inte leva ett dubbel liv då? Jag menar då är det dubbelt så mycket tid i ditt liv. Vad gör du av den tiden? Vad gör man om man inte sovit på ett år?
Man börjar leva ett liv på dagen och ett liv på natten. Man blir schizofren. . antagligen. För hjärnan kanske blir så sjukt förvirrad och kroppen mår inte bra.
Eller egentligen, kan man verkligen överleva det? Jag menar, vi sover för att vi måste, kroppen måste vila. Då jobbar kroppen dubbelt så mycket. Är inte kroppen då också på sätt och vis, äldre.
Killen i filmen var sjukt smal. . kolla.

Christian Bale

Kommentarer

Postat av: carolin

ja jag ska plugga upp mina betyg :) vadå hur går det att ha barn &plugga? det är väl inga svårigheter han är på dagis&jag i skolan?

2010-01-09 @ 22:17:21
URL: http://cna.blogg.se/
Postat av: carolin

hehe okej. har du funderat på att skaffa barn nu menar du?

förstår inte vad du menar med att du inte förstår hur man gör med pengar osv? :S:)

2010-01-12 @ 14:09:09
URL: http://cna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0