Kryptering

Alla är säkert medvetna om att man kan kryptera sin dator.
Nu är det ju som så att vi får inte ladda ner musik, filmer och spel gratis. Allt måste betalas, annars är det olagligt. Om det inte då är saker som ÄR gratis att ladda ner.
Nu menar jag du får inte ladda ner från thepiratebay osv.
Då kan man kryptera sin dator så att polisen inte ser att du laddar ner. Detta är INTE olagligt. Vem vill inte bli osynlig på nätet?
Eller vill du att alla människor ska kunna se exakt allt vad du gör på datorn? Vi är väll övervakade nog, tycker jag. Avlyssning i telefoner, övervakningskameror och nu datorn. När ska man få vara anonym, när ska man få vara ifred?
Vissa stör sig inte på detta alls, och tycker det är helt okej. Men inte jag. Jag hade inte gillat om det fanns en kamera i mitt rum då alla kunde se vad jag gör dygnet runt.
Ungefär så är det med datorn, de som har virus eller haft virus. Vet ni att det egentligen är spionprogram?
När du har virus är det någon som gör intrång på din dator, och kan se exakt allt vad du gör. T.o.m sätta på webcam och högtalare. Den personen som gör intrång kan alltså se och höra dig i verkligheten också.
Så kryptera din dator, och använd virusprogram, och har du fått virus ta bort det så snabbt som möjligt. Om du vill ha ditt privatliv kvar alltså.

Kommentarer

Postat av: Emma

Du är sannerligen ett missförstått geni för det där stämmer alldeles utmärkt.

Överallt, var du än går, säg omelett!



Men jag tror att du vill kryptera din IP-adress...

2010-03-16 @ 13:11:16
URL: http://skinnbyxor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0