Sommaren är skön, men den är inte avslappnande

Jag älskar sommaren.

Sommaren är så somrig. Jag älskar värmen, jag älskar glassen, jag älskar solen, jag älskar regnet, jag älskar stranden. . det sommaren har att erbjuda helt enkelt. Men. Det finns alltid ett Men.
Men jag tror att för oss som inte har hunnit skaffa sig ett fast jobb eller jobb, är sommaren väldigt nervositet framkallande.

Eller så är det bara denna sommaren som har varit så, eftersom jag tog studenten detta året. Så det kan även bero på det.

Iallfall.

Jag tänker på de stackarna som inte har något jobb efter studenten, på alla de som inte kom in utan backup plan. Jag tänker vilken fruktansvärd tur jag har haft. Och tänker hur stressigt det måste vara i deras hjärnor.
Jag är en väldigt stressig person av mig, och nervös, jag hade aldrig klarat av pressen att inte veta vad man ska göra, att inte veta vart man ska bli av, att inte veta hur man ska skaffa mat, att inte kunna ha roligt, att ständigt gå runder med denna klumpen i halsen.
Det måste vara fruktansvärt. Jag tycker synd om er. Och det är tack vare alla er som jag kämpar på. För alla er som inte fick chansen ska jag kämpa för.

Jag önskar er all lycka till hösten, och i livet, kämpa vidare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0