Vad är Gud?

Vad är gud. Inte vem, utan vad.
Enligt mig är det en sorts fantasi gubbe som skapats för att manipulera människorna. Om inte människorna hade skapat denna varelse, hade det inte varit en massa krig. Alla krig som pågår som har funnits och som kommer att komma är på grund av denna fantasi gubbe.
Men vad hade vi gjort om inte denna varelse skapats. Antagligen en massa människor hade varit mer kriminella, det hade varit mer mord. Så på ett sätt är det bra att denna varelse skapats. I vissa sammanträffande skapar det fred, men i de mesta skapar det bara mer hat.

Jag pratar inte om bara den kristna guden, utan alla gudar.

Den gud som har fått mest kritik är den islamska. Den islamska guden förknippar alla mer terrorister och män som slår sina kvinnor.
Det är bara en sak, att katolska och kristna är nästan värre. Tänk alla kvinnor under medeltiden som blev brända på bål, för att de kallades häxor, för att de var goda. De va inte kristna, enligt andra i byarna. Därför dödades dom.
De fanns de som torterades endast för att de skulle bli kristna.

Så även om det finns terrorister, så har de inte skapat lika mycket krig och dödande som de katolska eller kristna.

Jag tror inte på någon religion. Jag minns inte vad det heter när man inte tror på något. Men jag vet att jag behöver inte tro på något eller någon annan än mig själv. Jag vet vad som är rätt eller fel, utan att behöva läsa biblen. Den får mig bara att må illa.

Och det värsta är att under dessa religoner blir kvinnan den mest utsatta, endast för att kvinnan är vacker och är smart. Männen blir rädda och behandlar dom värre än hundar.

Kommentarer

Postat av: taimi

Samtidigt som du har helt rätt om det att det antagligen hade varit mer mord och kriminalitet om inte "gud" funnits så är det ju även så att många dör och blir dödade pågrund av att han finns. Jag menar att heders mord och liknade sker ju pågrund av att man anses vara smutsig på grund av att man gjort någon som inte är tillåtet i religonen. Även om religonen (oftast islam i sådana situationer) inte tillåter mord och liknade är det ju religonen de vill säga gud som leder till hedersmord och liknade sker.



Hahah va bara tvungen, du vet ju hur jag är. Men skit bra inlägg!

2009-03-13 @ 12:30:27
Postat av: jessica

du är utmanad :)

2009-03-18 @ 02:37:19
URL: http://jlethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0