Hitta jobb!

Hur svårt ska det vara! Hur vill staten/regeringen att man ska överleva utan jobb? Hur fan ska man kunna leva utan pengar? Hur? Det går ju inte! Man får inga pengar, inga alls. Inga jobb heller?

Och man måste ha världens bästa jävla betyg för att få jobb. De som inte har det då? Hur ska de kunna leva? Fan ja blir så arg. Arbetsgaranti ska man kunna få, men då måste du sitta på arbetsförmedlingen i ett visst antal veckor. Pengar från Facket får du inte, för då måste du betala en jävla massa pengar i månaden. Socialen? Dit ska väll endå psykfallen gå? Äe, hur ska man leva då?

Tills man får dessa pengarna, hur ska man kunna betala facket om man inte har pengar?

Jag fattar inte. Detta jävla Sverige!vet inte hur dom tänker.

Bara så ni vet pratar jag inte om mig själv, jag har jobb och skola, som tur är! annars hade jag väll inte överlevt!

Kommentarer

Postat av: jessica

svarar: jaha du menar så :) ja, ha inte för bråttom haha. jag hade inte skaffat just nu om det nu inte varit så att jag blev gravid, gick ju på p-piller men de va en envis jävel som slank egenom endå ;D haha! nä, sämsta möjliga tillfälle nu med sveriges ekonomiska kris & lågkonjuktion. och vi ska inte ens prata om jobbbristen..

2009-03-08 @ 01:50:38
URL: http://jlethin.blogg.se/
Postat av: jessica

svarar: ja så är det för de flesta just nu :/ men ni har ju inte så bråttom så de e ju skönt för er :)

2009-03-08 @ 22:44:18
URL: http://jlethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0