tänka sig

Jag vaknade klockan åtta idag. Eftersom jag är hos Paul och han skulle till arbetsförmedlingen, så jag tänkte jag går upp med honom. Och nu har jag ätit frukost och gjort vi mig, jag är hos Paul nu.
Paul är inte här för han letar ju jobb. Vilket kanske inte är så lätt just nu, iomed finanskrisen som finns överallt. Och som är så himla hemsk osv. .


Men inte lika hemsk som kriget i Israel och Gaza, vilket är ett löjligt krig. "Typ jag vill kriga. Hey ja vet vi krigar mot Israel, dom är ju inte världens mest armeade land. . !" Sa Hassam. . Eller vad han heter. . 
Whatever. Tur att man bor i Sverige, eftesom vi krigar ju ALDRIG! 
Själv tror jag inte ens på krig, jag tycker att om hela världens armeèr bara upplöstes, så hade ingen kunnat kriga. Eller om världen var ett enda land,hade ingen haft "maktbegär" , men de finns ju de som säger att det inte hade funkat så . . Men jag tror endån på det. Kalla mig "flower power hippi" eller vad ni vill. Men freden kommmer att komma någon gång . .

Jag vet bara inte när.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0