nyårsafton

Det började med att jag var hemma och sov . .
sen gick jag upp kollade på tv, sen började jag och mamma göra ve oss inför den stora nyårsdagen. Jag hade min klänning som jag fick av mamma på julafton, samt fuskpälsen som jag fick av Paul på julafton.
Vi skulle upp till min morbror tyronne och fira nyår. Äta trerätters och dricka gott.
Det var en helt okej förrätt som mamma hade gjort , något recept hon hade hittat.
Sen var det en helt underbar varmrätt, med räkor musslor och andra skaldjur, men han hade också gjort en köttgryta med oxkött som jag inte smakade men andra sa att den var underbart god.
Maten var underbart god och vi drack olika viner till varje maträtt, sen var det en jätte god tårta till efterrätt och vi drack rosèvin till den.
Sen var det dags för mig att ge mig iväg, till Paul skulle jag.
Vi festade vidare tillsammans och dansade och hade kul. Tolvslaget drack vi champagne med hans mamma och sen gick vi ut till och kollade på fyrverkerierna.
Sen var nyåren slut för min del. . . inte mycket men det var min familj. Och man behöver inte alltid supa sig hejdlöst full på nyårsafton och det har jag gjort alla andra nyårar, så nu var det endast med de som står mig närmst!

Kommentarer

Postat av: Cattis såklart

vad fin du var! klänningen ser ut att vara dunder fin ju!

2009-01-06 @ 12:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0