nostalgi

När jag sitter här och är så trött att jag knappt orkar hålla mina ögon öppna och jag lyssnar på Looptroop i Lurarna "yesterday . . ." sjunger dom.
Då kom jag att tänka på gamla tider, hur det brukade vara. När jag va värsta partypinglan och det gick inte en enda helg utan fester. Jag söp mig full ständigt, och hade säkert 100 vänner. Eller iallafall bekanta och jag dansade rumpan av mig. Det va jävligt roligt men de tiderna är borta nu. Nu har jag bara skola körkort och jobb i huvudet. Sånt som räkningar har kommit in i mitt liv. Pengar har blivit ett bekymmer och jag kunde gå osminkad till skolan i joggingbyxor och en huvtröja. Nu är jag mer kallad Daniella "lyxbönan", lite fin i kanten och festa mig hejdlöst gör jag aldrig. Utan sitter hemma vid min data och tråkar, men däremot har jag en underbar pojkvän som ger mig hejdlös kärlek och underbara nya vänner som alltid finns där och gör mig glad. .
     De gamla vännerna som också va festpinglor och gangsterbrudar har skaffat barn eller lever med andra människor går på andra skolor eller helt enkelt bara finns någon annan stans. Jag tänker på de som till och med lever i himlen just nu (om himlen nu finns).

Bara för detta måste jag ladda upp lite gamla bilder.



Kommentarer

Postat av: bebba

tiden går lite för fort ibland. minnena kommer man alltid ha kvar. jättefin du va i blont hår iallafall!

2009-02-06 @ 13:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0