Svenskar värdesätter liv.

Jag och Paul var idag och skulle lämna tillbaka några filmer som vi hade hyrt på söder förra söndagen. Man fick ha dem i 7 dagar, men det är ointressant just nu. 
När vi gick där, hörde Paul hur busschauffören frågade en taxichaufför om han ringt ambulans, han hörde inget svar eller varför en ambulans skulle komma.

När vi hade hoppat av upptäcker vi hur två människor (luffare, knarkare, alkolister) ligger på marken, eller den ene han ligger som medvetslös på marken, och den andra satt jämt emot en vägg och gungar fram och tillbaka som man gör av en panik ångest attack av något slag. 
Jag sa till Paul att han skulle göra något. Gå fram och prata med dom, eftersom ingen annan gjorde det, folk stod bara runt omkring och glodde.

Förbannad blev jag, så vi gick fram. Men människan var antagligen medvetslös.
Här i Sverige hjälper vi inte människor, vi bara glor på dom. Men detta var endast för att de antagligen var narkomaner av något slag. Då skiter vi i dem, även om de kanske handlar om död. Men vad har de att leva för tänker vi här i Sverige.

Vi gick sedan och lämnade filmerna, sen ville jag gå tillbaka, men vi gick till bussen istället. Då ringde jag 112, och sa att de skulle skicka någon ambulans eller något. Men då råkar jag nämna att de är kanske alkolister eller knarkare som ligger där, och då blir jag kopplad till snuten. Varför?
Jag fick liksom aldrig veta om de skickat någon ambulans eller inte. Och sjukvården som jag pratade med verkade oerhört nonchalanta. Som att då var det inte speciellt brådskande. 

Jag blir så förbannad på Svenskar, som väljer vilka de ska rädda liv på. Så kanske dem var luffare, men man kan ju inte bara skita i dom för det. Dem behöver ju hjälp, förstår människor inte detta?
Det är något jag inte kan förstå, varför de väljer så.

Snälla svenskar  ryck upp er ur denna svenska tråkiga deprimerande fasaden.
När jag var i Italien och Felicia kollapsade, alla sorters människor sprang fram och frågade om de skulle ringa ambulans eller hjälpa till av något slag. Men här i Sverige gör vi inte så...

Kommentarer

Postat av: natasha

fy vad sjukt :S så hemskt. dom lämnar ju dem till att dö :S. tur det finns folk ialf som du som bryr sig!

2009-12-07 @ 23:44:56
URL: http://natashalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0