Sofistikerad / kultiverad

Jag känner bara just nu att jag vill bli lite mer sofistikerad och kultiverad. Jag måste bättre mig i skolan. Ska försöka bli en riktigt pluggis. Möte med rektorn idag. Det gick rätt så bra.
Men det blir en pluggiskväll idag / inatt.
Men det gör ingenting. När jag väl kommit igång, så går det bra! :) kanske t.o.m. också är lite roliga saker att plugga....


Aja, sofistikerad det vill jag bli. Börja träna regelbundet, äta regelbundet och ha rutiner på mitt liv helt enkelt.
Inte vara slarvig med någonting. Kanske slarva någon gång. Men för det mesta ha koll på min tillvaro, eller ha kontroll över min tillvaro. ALLTID komma i tid till skolan, plugga hemma som en idiot.
Få kontroll över min struliga ekonomi. Det är jätte viktigt!
Med kultiverad menar jag; gå på teater, bio och utställningar och läsa fler böcker, lyssna på ny musik.
Jag funderar på att skaffa mig kulturkortet och använda det flytigt. Jag gillar att gå på teater, men det är något man inte gör allt för ofta. Men det ska det bli ändring på.
Jag gillar att kolla på utställningar på dunkers, det är väldigt intressant oftast. Jag har gått dit någon gång och frågat efter gratis utställningar, och det finns alltid någon.
Men jag älskar museum. Det är så fruktansvärt intressant. Särskilt Kronoborg slott. Jag älskade det! Ska nog åka dit snart igen.
Men kultiverad ska jag bli.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0