Jag rekomenderar -

Biblioteket, är så otroligt underskattat. Det finns så mycket gratis saker du kan få ut av biblioteket. Jag själv lånar ju böcker där, men du vet väll om att du kan låna ljudböcker på nätet, du laddar inte ner, utan streamar dem. Väldigt praktiskt om du frågar mig. 
Jag lyssnar just nu på Flickan från ovan med Alice Sebold. Man har boken i 28 dagar. Men det är ju inte så att du kan typ glömma att lämna in, för det sker ju naturligtvis automatiskt. Sen kan du bara låna om, ifall du inte hann lyssna helt. Ja det finns en massa olika saker du kan ladda ner, till din pocket Pc, E-böcker. Ja titta om du vill!


SR, Sveriges Radio, är också otroligt underskattat. Jag lyssnade nästan aldrig på något från Sveriges radio. Tyckte kanske det var lite töntigt. Men det är faktiskt väldigt bra. För ibland tröttnar jag på musiken på spotify. Och vill lyssna på ny musik. Då väljer jag mellan P3 street, P3 svea eller helt enkelt bara P3. De kanaler är för ungdomar som du och jag. Men jag lyssnar också på P1 den talande kanalen. Där har de dokumentärer. Väldigt intressanta. Sist jag lyssnade var det om jämställdhet för mannen och kvinnan.


polskastacja, är en polsk radiostation. Det är Paul som har visat mig den och vi lyssnar nästan alltid här. Visst jag förstår inte hemsidan, kan inte läsa vad det står. Men Hiphop heter samma sak på alla språk, samma med house, trance, jazz, reagge och chill musik. Det finns verkligen allt. Och musiken är toppen. Det kommer heller ingen reklam och de är aldrig någon som pratar, Jätte bra. Lyssna trots att du inte är polsk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0