Drömmar

Drömmar, alla människor har drömmar. Alla människor drömmer om något. Det kan vara en dröm om karriär, om pengar eller om en familj, vissa drömmer om att ha någon att leva sitt liv med. Andra drömmer större drömmar, om att rädda världen, upptäcka något viktigt inom vetenskap.
Men de vanligaste drömmarna är om vardagliga saker.

Hur ofta när man går förbi en affär drömmer man inte om att ha råd med den dära fina klänningen, skorna eller kavajen.
Jag drömmer mig ofta bort om dessa saker. Sen börjar hela min gärna planera hur jag ska göra för att ha råd.
Men dock, tjänar jag pengar, för jag har jobb. Det är inte alla som har ett jobb, som har en inkomst.
Även om jag arbetar så lyckas jag inte ha råd i slutändan.

Men större drömmar har jag också, drömmar om att vara med i skolans historieböcker, för något viktigt jag har gjort. Så som Karl Marx eller Leonardo Da Vinci. Eller som Anne Boleyn eller att inte finnas med så som Påven Johanna.
De är de människor jag ser upp till mest. De skapade något väldigt viktigt här i världen. De skapade tron om att kunna bli något stort, att kunna ändra på dåliga saker. Eller att inget är omöjligt, att man ska lita på sig själv.

Jag försöker följa mina drömmar så gott som det går. Jag försöker planera min framtid med dessa drömmar. Jag försöker med ett långsiktigt mål hinna med de saker jag måste så att drömmarna går i uppfyllelse.
Men det är rätt ofta det sviker mig. Jag har svårt att klara av det som ska vara uppklarat.
Jag förstår inte varför. Det är svårt, men som min mamma alltid säger " det är lika svårt för andra, men de lyckas". Ja varför är det just jag som har dessa problem.

Men jag ska tänka tillbaka till dessa tider, när jag sitter där i mitt glashus med min perfekta lilla familj och tänker att nu är allt klart. Nu har jag det.
Då är det bara ett problem, människor är aldrig nöjda, de hittar fler och mer saker som de vill göra / ha.
Men då ska jag vara nöjd. När allt är löst, när jag har kärlek och lycka.

daniella, paul helsingborg, 042 unit.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0