exakt 23.59

Ibland kan man ju börja undra,
När jag säger att klockan nu är exakt 23.59, så under tiden som jag sa vad klockan var,
Gick det inte några sekunder då. måste man inte kunna stanna tiden för att säga "exakt nu" för det fortsätter hela tiden,
för att det ska vara "exakt nu" måste du kanske kunna prata lika snabbt som klockan går.

Och just nu slog klockan 00.00.  Eller gjorde den det just nu ?

Jag vet inte, jag funderar fram och tillbaka för det hära med klockan, jag förstår det inte.
Kina är ju 24 h framför oss för att dom ligger på andra sidan jordklotet. Men borde dom inte då också vara framtid för oss ? Och vi är i dåtid, men vi är ju i nutid för oss själva, men hur ser vi andra ?
Äe, nu vet ja ju knappt själv vad jag babblar om.

Men vem är dåtid , vem är nutid och vem är framtid ? Rent tekniskt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0