när blev himlen blå

när vet man att det är tid att säga hejdå till den man älskar?
hur vet man att det är nödvändigt ?
om man känner sig obekväm i situationen vad ska man göra?
ta sig ur den eller försöka en gång till, typ tionde gången?
kan det verkligen vara så att man måste ibland säga hejdå till den man älskar?
varför ska det isåfall vara så?
jag menar om man älskar varandra ska man inte då leva med varandra?
men om det inte blir bra, trots kärleken, ska man säga hejdå?
hur vet man vad man ska göra?
ska man lyssna till sitt hjärta eller till sin hjärna?
hjärtat säger : stanna du älskar honom.
hjärnan säger : gå du är inte värd detta.
om man förtjänar bättre, men hur vet man att det finns bättre?
jag menar tjejer är ju aldrig nöjda, eller hur ?
vi shoppar och shoppar,
skaffar kille efter kille,
blir aldrig nöjd, säkerligen inte heller om man e gift sedan 40 år tillbaka.

jag vet inte vad jag ska göra, jag älskar ju dig, men något säger att jag måste gå. låta dig vara.
du frågar mig: älskar du inte mig?
jag svarar : jo , men det räcker inte,

räcker det verkligen inte? kärleken är oemotståndlig, eller ?
kärleken klarar allt , gör den verkligen de ? även om kärleken krossar ens hjärta?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0