Oyea!



Desto mer inkomster, desto mer utgifter,
såklart. Men måste det vara så? Jag menar, innan jag började jobba, innan jag skaffade mig dessa ovaner att handla mycket, hur levde jag? Klarade jag mig`?
Javisst gjorde jag det. Pengar är inte allt, men det är mycket. Jag har slutat dricka kaffe, så den utgiften är borta. Det är bara rökningen kvar. Funderar på att lägga undan en sisådär 40-50 kr varje dag någonstans, och sen ta fram det och se hur mycket pengar det blev av ciggen. Sen kanske också göra så med onödiga pengar, som en lussebulle på pressbyrån, en kanelbulle ibland och en varm choklad på espresso house.
    Fika måste man göra. UMGÄNGE är viktigt. Men också Paul, stackars honom, när han öppnar min julklapp iår kommer han att sjunka under jorden, för den är så dålig. Jag menar inte själva grejen, utan själva julklappen i sig. Jag brukar alltid vara bra på att ge han fina saker i julklapp. Men detta året blir bara skit. . .

Jag har hittat perfekta julklappen till både Mamma och Anna och Pauls mamma. Men inte till resten. . 

Men ett tips på julklapps handel på nätet. . . Där finns det jätte roliga saker man kan handla till internet.


http://www.bluebox.se

Jag har ungefär 500kr och det ska gå till skidbyxor på ullared, om jag får pengar över där går det antagligen till julklappar. . Fyfan, detta är det negativa med julen, inte att ge bort julklappar utan att betala dem. Att räcka över dessa många pengar till butiksbiträdandet i affären , för något man egentligen inte tycker är värt priset. FYFAN!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0