att tänka som jag

Allt det jag skriver behöver inte vara sanningen. Allt jag skriver är mina tankar, mina tolkningar. jag ska försöka att samla allting till en bok en dag. Men vilken kategori den boken hade varit i vet jag inte.
Den hade handlat om världen, naturen, gud, krig, politik, pengar allt.. det hade inte varit fakta men heller inte påhittat. Kanske ett manifest.
jag hade en väldigt livlig diskution idag med en random kille på facebook. Han var tydligen väldigt insatt i allt precis som jag, fast på andra sidan liksom.
Det är i sånna tillfällen jag förstår hur fruktansvärt dålig jag är på att argumentera. Jag läste inte igenom vad jag skrev men jag fick heller inte honom att förstå. Precis som det brukar bli. Tänker jag så sjukt annorlunda. Jag försöker att vara säker på mig själv, och jag vet att jag kan mer om sånna här saker, än många andra. Som inte är intresserade. Men att jag är så dålig på att bli förstådd, det stör mig.
Varför förstår ingen mig? Det måste vara den mest vanliga frågan som människan ställer sig. Men jag har haft en hel klass emot mig, lärare och elever. Hela min familj, hela min släkt. Pojkvän, vänner. Alla ställer sig emot mig. Och det är fruktansvärt jobbigt, och jag försöker stå för min åsikt.
Och det enda jag egentligen vill är att ha fred , att ha rättvisa och fred. Varför förstår ingen det. Hur kan folk argumentera emot det. Varför?
Förstår dom inte att desto mer dom gör det , desto längre bort är freden. Och varför sitter The Game och säger att vi kommer dö 2012. Varför skrämmer han mig så. Varför säger Mikeal Jackson 2009 att om fyra år är allt irrelevant? vad menar dom?
Vad ska jag ta mig till. Jag känner ibland att jag tvekar så fruktansvärt mycket på mig själv, men ändå står jag för mina åsikter. Varför utsätter jag mig själv för denna tortyr? Varför slutar jag inte?
Det är som något inne i mig vill att jag fortsätter, att något säger mig att jag har rätt?
För de människor som förstår mig tackar jag så sjukt mycket. Tack för att jag inte är helt ensam, tack tack tack. Ni vet vilka ni är.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0