Zeitgeist 3 - moving forward.

http://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w
Jag grät i slutet. Detta är Zeitgeist senaste film. Den kan verka tråkig i början, det är ju då en dokumentär, så om du är intresserad av dokumentärarer kan du titta. Men den är så fruktansvärt bra.
De förklarar hela systemet med pengarna , free marketing eller kapitalismen, de pratar mycket om Wall Street.
Men de förklarar också att systemet kommer att kollapsa och då presenterar de en ide dom kan vara väldigt omskakande för hela världen. Och ifall denna ideen går igenom kommer jag vara världens lyckligaste.
Iden är en värld utan pengar.
Jag grät när jag såg det eftersom det betydde så mycket för mig, och det gav mig hopp om att världen kan räddas.
Så skicka vidare, berätta för alla du känner om detta. Så en dag kan det bli så. Jag hoppas hoppas.
Men du måste titta på filmen, den är lite mer än 2 timmar lång men det är den värd.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0