Black Gold...

Svart guld, olja..
Vad betyder det för oss som kan läsa detta, alltså vi som har datorer, vi som lever ett bra liv. Eller ett bra liv kanske är fel benämning, jag menar vi som lever ett bekvämt liv med lyxiga sängar och microvågs ugn.
Vad betyder det svarta guldet, olja, för oss.
Det betyder allt, det betyder att vi kan fortsätta detta livet, på detta viset.

Men olja är fossilt, och grävs ut under jorden. Det är miljoner år gammalt, forna djur växter som ligger under jorden. Detta kan ju inte skapas på nytt, eftersom det tar flera miljoner år och det kommer att ta slut.
Vi använder väldigt mycket olja, till allt. Bilar och olika material, för att värma oss och andra smarta ideer de har kommit på som man kan göra med oljan.
Men allt detta, hur vi lever nu är en illusion av lyx. Vi tror oss leva rätt, men det har bara varit på detta viset i ca 50 år.

Vad jag menar med att vi tror oss leva rätt är;
vi använder datorn som tidsfördriv när vi inte har någonting att göra.
I vanliga fall för människan som inte använder sig utav oljan på den nivån som vi, hade haft massor att göra. För att överleva. Eftersom det är mänskligt, och väldigt naturligt att vi alla borde arbeta på vår överlevnad. Men när vi inte har någonting att kämpa för, då skapar vi oss olika illusioner om hur livet är, och vad meningen är.


Vi ska inte leva på detta viset och det tär i mig varje dag. Det är som en orm som äter mig innifrån. Eftersom jag vet att det inte finns något alls att göra åt de. Jag kan inte bara sätta mig i skogen och leva som medeltiden. Nej jag är tam. Jag är van vid detta livet och det kommer inte gå att avvänja sig. Tror jag.
Absolut någon gång i livet kommer jag att försöka. Men då måste jag ha pengar. Eftersom jag är nu en del av systemet och kommer inte loss. Jag måste ha pengar för att bli fri från dess kedjor.


Jag ska komma på en väldigt bra plan för mina framtida barn, eftersom att jag inte vill att de ska drabbas av oljeförlusten, ifall det inte händer tidigare då alltså.
Men ifall inget har hänt fram till dess att jag får mina barn, då kommer jag att uppfostra dem så att de kan klara av att leva utan det.
Jag vet inte hur ännu. Men det ska jag tänka på.
Oljan borde aldrig ha hittats och det är det största misstaget mänskligheten någonsin gjort. För vi kommer inte överleva utan den... Vi. Vi rika, vi västmänniskor.
Det värsta är att vi antagligen kommer att dra med oss de oskyldiga människorna också.. de människor som inte använder oljan kommer också att bli påverkade.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0