Känguru, struts, KROKODIL?

Jag var på Maxi med mamma för ett tag sedan. Och jag upptäckte något i köttdisken. Det var kött med en afrikansk eller savann liknande bilder på förpackningen.
Så jag kollade lite närmare...

Struts är väll inget ovanligt det visste jag att man kan äta. Men krokodil och känguru? Varför finns ens detta kött i vår skandinaviska köttdisk? Behöver  vi detta till något? Folk dom snackar om jätte räkor. Men jag snackar om krokodil struts och känguru.

Varför ska ens detta kött gå till spillo i våra affärer? Vi behöver absolut inte äta detta. Det är så fruktansvärt onödigt att jag får panik när ja tänker på dessa stackars djur som har fraktats över hela jordklotet för att några människor i sverige kanske vill äta detta exotiska kött. För helvete vart är världen på väg. Snälla låt oss äta gris, ko, kyckling och fisk. Vi behöver ingen krokodil.
Håller ni med mig?

När jag sa detta till mamma var hon väll antagligen så inne i sitt handlande och lägger inte så mycket tid på sådant här. Så som mamma reagerar reagerar nog de flesta. Alltså utan reaktion. Jag blir förbannad och ledsen. Sluta döda kängurar och krokodiler för att vi ska kasta det eftersom ingen antagligen köper det. Fyfan.

Kommentarer

Postat av: nyggah

Vadå? Vad är det för fel på att prova andra köttsorter än det som vanliga klassiska? Varför skulle det vara sämre att äta känguru och struts istället för gris? Antagligen har kängurun haft ett bättre liv i det vilda än de plågade uppfödda grisar vi trycker i oss. Känguru är dessutom riktigt gott och det tror jag många med mig tycker.

2012-01-01 @ 13:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0