Att vara kort.

Jag får ofta höra av folk att jag är liten, kort, ser ung ut osv. Folk frågar jämt om min ålder när de får chansen. Och jag tror att inte ofta alls, jag kan inte minnas någon som gissat rätt ålder. Och jag har funderat och funderat. Hur kommer det sig att jag ser ut att befinna mig i så olika åldrar. Vissa dom gissar på att jag är 15, vissa 23, vissa 18, många under 18 särskilt när jag köper ciggaretter.

Jag åker alltid på barn när det gäller biljettpriser på kollektivtrafiken. Man är barn upp till 19. Det är kanske en fördel att se ung ut. Jag menar senare i livet kommer jag antagligen fortfarande se ung ut. Kanske lever jag till och med längre, eftersom jag verkar ta det lungt med att åldras.


Jag har dock lite komplex, eftersom det känns så fruktansvärt tråkigt att alltid vara minst. Och liten. Varför kan jag aldrig betraktas som för den jag faktiskt är. En 21 årig tjej. Varför ska folk ta för givet att jag är yngre.

Benförlängning verkar vara den enda lösningen. Och den lösningen är inte lätt. Men är det endast längden eller är det hela min ytliga fasad som ser ung ut? Det är frågan. Eftersom jag inte kan se på mig själv på samma sätt som andra vet jag inte om jag någonsin får ett ordentligt svar. Eftersom det är ganska svårt att få det upp till bevis.

När jag kollade på människor som gjort benförlängning och läste lite allmänt om "projektet" funderade jag på vilken längd som faktiskt var normal. Och såklart är wikipedia den enda som hade mitt svar (vad jag hittade). NEJ jag är inte normal, men det visste vi ju redan.
Tydligen är min mamma med sina centimeter mycket mer normal än mig. I sverige. . .
Jag skulle mer passa på fillippinerna, mexico eller irak. Tydligen.

Kolla här (wikipedia);http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4ngd_(m%C3%A4nniska)#cite_note-cavelaars-51
(benförlängning); http://www.ukrainahelsoresor.se/Benforlangning.html

Kommentarer

Postat av: Bo Grahn

- Jag åker alltid på barn när det gäller biljettpriser på kollektivtrafiken.



Det behöver du inte om du är äldre.

Nu är du en fuskare.

2011-12-11 @ 10:42:05
Postat av: Anonym

hej jag är en som har gjort benförlängning hos dom där ukrainahelsoresor, har du några frågor så svarar jag gärna på dom skriv till [email protected]

eller här på bloggen

2011-12-18 @ 23:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0