Angående smaksättning... E-nummer..

Jag skrev i inlägget före detta att jag skulle skriva om smaksättning osv. Nu är det bara som så att dokumentären jag hade tänkt kolla på för att få ihop inlägget tyvärr inte finns mer.
Av någon anledning får inte Svt publicerade den. Och jag hittar den inte någonstans på nätet.

Jag har lite ångest över att jag inte var så engagerad när den visades på tv:n.
Men men.

Jag kommer ändå kolla upp grejen. Jag fick känslan av Matrix när jag upptäckte allt med E-nummer. Det är alltså nummer som visas på inehållsförteckningar på olika varor, mat, smink och överallt.

Det är nummer för olika smaksättningar, dofter, färger och andra kemikalier som används av olika anledningar. För att det ska sälja bättre är väll anledning nummer 1.

Det finns alltså ett helt "bibliotek" för alla dessa dofter, färger och smaker. Du kan alltså få en morot att smaka choklad. Förstår ni hur lurade vi blir varje dag. Vi kanske tror vi äter fisk men egentligen kan det vara gris. Sjukt.

Men jag kan inte säga mig vara en expert inom detta område. Så jag ska inte skriva så mycket om det. Ni får skapa er en egen uppfattning. Medan jag bara blir rädd och paranoid över vad som finns i våra livsmedelsprodukter.
Köp inte saker som innehåller E-nummer.

Det värsta av allt. EU ska ju finnas för att hjälpa oss.. för välfärden. E:et i E-nummer står för Europa. Alltså är det vår Europeiska Regering som tillåter dessa kemikalier.
Och låt dig inte luras av naturliga produkter. Eftersom i grund och botten kommer allt ifrån från natur. Men du hade väll inte ätit kol som kommer från vår natur.
Men sanningen är den att att alla människor ätit kol utan att veta det. Kol kommer från naturen, naturligt visst?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0