ensamheten

Vad innebär egentligen att vara ensam?
Jag menar, man kan vara ensam eftersom det inte är någon omkring en, men man kan även vara ensam fast man är i ett rum med 10 andra människor. Vad är ensamheten?
Är det något som kanske vi överdriver, och tycker synd om oss själva?
Ingen ser mig, jag är ensam. Det kan vara en tanke. Ingen förstår mig, jag är ensam.
Men egentligen sanningen är att du är ensam när du är ensam, när ingen ringer, när ingen vill prata med dig, när ingen ser dig, ingen bryr sig om dig, ingen tycker om dig (eller tycker något alls om dig). Det är att vara ensam.

Jag kan vara ensam mycket hemma. Men det innebär inte att jag är ensam. Trots att jag ibland kan känna mig ensam, men det är självklart eftersom jag sitter själv. Däremot har jag folk som ringer mig. Inte många, men några. Säkert inte många som ens har mitt nummer. Dock ingen som frågat efter det heller, men jag har heller inte frågat dem om deras nummer.

Jag känner mig ganska ensam. Men jag har min mamma, mormor & morfar, och mig själv. Det är de som verkligen bryr sig om mig. Det är min familj.
Jag känner inte att jag behöver 10 vänner som konstant ringer mig. Det har aldrig riktigt varit jag.
När jag var liten lekte jag hellre själv än med vänner som jag inte riktigt kände att vi hade saker gemensamt.

Men jag tror att mitt självförtroende måste stärkas, jag måste bli mer frammåt. Jag är så instängd i mig själv. Jag önskar att jag hade en tjejkompis som var exakt som jag, som tänkte och ville samma saker som mig. Någon som jag kunde känna att det var min andra hälft.
Innan har det varit Paul som tagit den rollen. Men vi har aldrig varit så exakt lika, visst har vi tänkt ganska lika. Men vi värdesätter olika saker. Det är där det blir fel.

Var är min andra hälft som jag saknar så? Vem kan fylla den platsen för mig? Kommer jag träffa denna personen någon gång? Saknaden efter någon som jag kan känna en sådan vänskap med är enorm.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0