GROOVESHARK

GROOVESHARK har blivit min nya musik-källa, fuck spotify, fuck spotify, spotify kostar för mycket. Musik borde vara gratis, musik kan man inte leva utan det är som luft, som vatten. Och det borde INTE kosta. Bara om du ska ha "bra kvalite" (varmt vatten)  då kan du betala, men nej jag ska inte betala en spänn, det har jag aldrig gjort och kommer aldrig göra. Endast om jag köper mina favoriter, album fysiskt, och inte animerat. Som när folk köper sims kläder. NO WAY. kanske om jag har mycket pengar en dag.
Men nu använder jag bara grooveshark. och det är väldigt bra, bättre nästan. Men en positiv grej är att det finns på min mobil också. Super bra.



Alltså är det : http://www.grooveshark.com

Kommentarer

Postat av: Jonna

Kan inte låta bli att kommentera en sak du skrev här. "Musik borde vara gratis".. Tycker du inte att dina favoritgrupper skall få något litet bidrag för deras musik? Skall de sitta som slavar och tillverka nya bra låtar på beställning gratis?



De flesta som har Spotify har ju garanterat över 49 låtar sparade i spellistor, är inte de där låtarna värda en varsin krona i månaden, om inte mindre?

Skall vi börja räkna på det totala utbudet av låtar delat på kostnaden, ja då kostar ju inte låtarna ens ett öre per låt. Musiker är också människor som behöver få in pengar, vissa får in hur mycket som helst, medan andra får in lagom mycket för att kunna försörja sig på det. En tredje del av musikerna måste kombinera musiken med ett "vanligt" jobb för att få det att gå runt. Att sitta och hävda att musik skall vara gratis är ju bara naivt.

Fast å andra sidan så finns det ju artister och grupper som tycker att det är okej att de kanske inte drar in pengar på sin musik, och dem kan vi ju bara tacka för vänligheten. Men långt ifrån alla musiker kan leverera gratis. För det kostar pengar att göra musik också.



Utöver det så sitter det ju människor bakom Spotify också. Som försöker få in ännu mer musik till tjänsten, som försöker sprida allt vidare till andra länder, bygger upp sidan, folk som jobbar med det. Skall inte de få ta ut sin lön? Ingen vill ju jobba gratis idag, ingen KAN jobba gratis idag. Mat, hyra, försäkringar, kläder, nöjen, det är dyrt idag. Så man kan inte bara kräva att folk som arbetar för att erbjuda andra bra tjänster skall göra detta gratis, för jag tror inte att du själv hade velat ställa dig från morgon till kväll på ICA och slava där gratis.



Bara en liten tanke. Menar inget illa med min kommentar, jag bara har märkt av många som tycks tro att musik ploppar upp gratis ur ingenting.



/Jonna

2011-05-07 @ 11:12:20
URL: http://pacifisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0