SKRATTA eller GRÅTA?!

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja...

Det här med självmordsbombaren. Är ju antagligen ganska aktuellt. Min fråga är , hur många kommer att tänka "den jävla arab talibanen osv. " , "nu e dom här också". Ja du fattar, typiska svenska fraser.

Det jag vet till ett hundra procent (då jag litar på mina känslor och tankar, då de haft rätt för de mesta), att syftet med att han gjorde detta inte handlade om att vara otrogna, eller att han hatade pga religion. I vissas ögon är detta självklart att han gjorde det endast pga sin religion. För de gör muslimer, de bombar.

Det är fel.

Tidningarnas Telegrambyrå (TT), som ägs av de största dagstidningarna, och Säpo fick tio minuter innan explosionerna ett hotmail med en video bifogad som riktas mot det svenska folket. I videon pratar en muslim som hänvisar till den svenska tystnaden kring Lars Vilks målningar, de svenska soldaterna i Afghanistan och säger att ”nu ska era barn, döttrar och systrar dö lika som våra bröder och systrar och barn dör.”


Grejen är att vi svenskar vi tycker alldeles för mycket, utan att veta fakta eller bakgrund, utan erfarenhet. Vi tänker oss inte för. Vi är rasister hela bunten. Alla svenskar har någon gång varit rasist. Det svär jag på. Vissa har blivit det av orimliga skäl. Vissa av andra skäl.
Oavsett tycker jag att det inte finns några skäl för att vara rasist. Det är oacceptabelt. Och om du inte vågar stå för att du är rasist så ska du inte uttrycka dina åsikter vad gäller "blattarna".

Jag tror att alla de som inte är födda i detta landet men bor här, tillhör detta landet. För det är bara streck på kartan som skapar länderna. Vi är alla på samma planet. Alla i samma sist. Vi är alla unika, men alla är vi lika i grund och botten.
Alla de som har en någorlunda bra utbildning och tänker snäppet längre än fester och sprit och endast nöje, de bryr inte sig ens och de kan antyda ofta som rasister. Eftersom de egentligen inte bryr sig om vad de säger. För de vet ingenting om det, utan pratar bara för att passa in för stunden.
Jag klarar inte dessa människor.

I alla fall, självmordsbombningen ser jag som ett försök att väcka de svenska folket.
Börja bry er, sluta kritisera och var medmänniskor.
Jag ska vakta min tunga då detta är ett fruktansvärt känsligt ämne och jag själv kan bli trodd att stödja detta. Det gör jag inte. Jag är emot allt som har med krig och våld att göra, även religioner för den delen. Men jag är tillräckligt smart för att förstå att det finns något större än oss, att det finns något som kan kallas för gud.
Detta har jag bara gått och väntat på och jag har nämnt det många gånger att det kommer att hända i Sverige också. Blir det krig eller något sådant i Sverige, så blir jag inte chockad. Då jag förstått att det kommer att ske.

FÖR HELVETE, TA UT ERA TRUPPER UR ETT LAND NI INTE VET NÅGOT OM. TA BORT ERA MILITÄRER, SLUTA STÖDJA FITT USA, OCH BÖRJA FATTA ATT VI STÖDJER MORD.
USA ÄR INTE BRA, VI SKA INTE STÖDJA DOM. OLOF PALME PROTESTERADE EMOT USA NÄR DET VAR VIETNAMKRIGET. SNÄLLA VARFÖR KAN VI INTE GÖRA SAMMA SAK NU?

Jag blir ledsen när folk inte bryr sig. Även om vi hade gjort en demonstration hade inget hänt.
Eftersom INGEN BRYR SIG! FÖR HELVETE VAKNA UPP OCH INSE.

Kommentarer

Postat av: niclas

hej

Så talibanerna ska härja fritt i afganistan så kvinnor inte får ,kan utbilda sig.

Sharialagar bättre än demokrati tycker du det eller?

Kvinnan totalt underställd mannen konstigt att du som kvinna i så fall stöder det.

2010-12-14 @ 09:56:18
Postat av: Suuzy for president

Håller med dig så otroligt mycket!!

2010-12-16 @ 13:11:56
URL: http://suzansalem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0