Svininfluensan?

Alltså det hära med svininfluensan. Är det skrämselpropaganda eller är det verkligt?
Jag tror att jag aldrig kommer att få det svaret.
media brainwash
Men jag måste vara ärlig och säga att jag är fruktansvärt paranoid för den dära sprutan.
Tänk så är det något hemskt som vi tror vi måste ha, bara för att de säger det.
Enda sättet hur vi har fått reda på detta är genom media. Jag hade viljat att reinfelt säger detta öga mot öga med mig. Så jag kan se hur mycket han vet om detta.
Jag vet att det finns många olika versioner om vad det är för något.
Men jag har en väldigt obehaglig känsla i min mage. Jag måste faktiskt följa min känsla. Är det inte så?
Och den sprutan ger mig väldigt dåliga vibbar.


Jag ska jobba på vårdcentralen. Hjälpa folk att få det vaccinet. Jag kommer att bli erbjuden en spruta, före andra. Men jag vet ej om jag vill. Men kommer jag inte att bli smittad om jag inte tar den.
Och är det inte dubbelmoral om jag ej tar den, men hjälper folk att få den.
Gör det mig inte till idiot?

Jag vet inte , kan ingen hjälpa mig med lite fakta, eller något.
Så jag vet lite mer om denna influensan.

Kommentarer

Postat av: natasha

jag ska inte ta vaccinet. man vet aldrig vad det är för gift. tror mer på renlighet och hygien. :)

2009-10-11 @ 23:06:11
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Nielzen

Daniella, sötnos. Även om du tar vaccinet så kan du ändå bli smittad, men inte lika allvarlige. Och vad jag har fått höra så kommer det en till om några år och den kommer att vara värre och har man tagit sprutan denna gången så hjälper inte den lika bra nästa gång. :S



Men jag tänker inte ta någon spruta. Och ingen ska tvinga dig att ta en heller. Vill du inte så behöver du inte. :)

2009-10-12 @ 19:28:54
URL: http://nielzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0