Knäck Da Vinci Koden

Nu håller jag på att läsa en bok som handlar om da vinci koden, det är inte den boken. Utan detta är en bok med alla fakta bakom själva romanen "Da vinci koden".
Vääldigt intressant, särskilt det här med Maria Magdalena, Holy Graal och roslinjen. Men Da vincis tavlor är de intressantaste, eftersom jag älskar hans tavlor.
De är så himla, mystiska eller underliga. Jag undrar vad han tänkte när han gjorde dom. Han kanske tänkte : "hm, nu ska framtidens människor allt få nått att fundera över!"
Hahaha.


Men t.ex. "nattvarden" Det är tavlan som han målade på Jesus när han hade nattvard. Men är det verkligen en man som sitter bredvid honom? Och varför bildar dom ett V, V stod för kvinna på den tiden. Och tillsammans bildar de ett M, som står för Maria Magdalena. Hm, men en sak ja har funderat över. Nattvarden, då äter man bröd och dricker vin, visst? Varför är där inte ett enda vinglas, eller någon dricka över huvudtaget. Kanske så glömde Da Vinci det bara. Eller så gjorde han det med flit. Men varför?














Sen är det Mona lisas leende, kan det vara ett porträtt av Leonardo Da vinci han själv? Men egentligen, so what om det är det? va spelar det för roll? Jesus finns inte mer eller mindre för det? Äääe, bara massa strunt. Men endå gör det mig väldigt intresserad av någon dum anledning.


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0