Italien - 09

Jag är lite sen på det. Men nu kommer det.

Italien var ej som förväntat, det var 100 gånger bättre. En underbar resa som medför vänner för livet. Jag älskade Italien, älskade allt där till. Naturen var underbar, vädret likaså, människorna var otroligt trevliga och omtänksamma. Lägenheterna som de bodde i var otroliga. minst 3 meter högt tak, marmorgolv och riktigt snygga möbler.

Chiara hette tjejen som jag bodde hos. Hon var så otroligt snäll. Vi var så lika också, älskade detta med skrivblock och pennor, älskade att skriva. Hon skrev dagbok, det gjorde jag med!
Men hon var så snäll på alla vis. Rolig tjej måste jag säga.
JAG SKA NER DIT IGEN, har jag bestämt mig för.



Jag fick lite ångest över att de var så gästvänliga och trevliga med allt. Och skolan var jätte snäll och alla var omtänksamma. Inte som i Sverige. Visst jag drar inte alla över en kant. Men vi svenskar är mer reserverade, man ska ha avstånd och gosar  gör man inte, man visar inte känslor. Sverige jag är trött på dig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0