Att jobba

Jag jobbar nu för fullt, eller inte för fullt. För då hade jag jobbat heltid, vilket jag inte gör. Jag tjänar inte jätte mycket men jag överlever. Jag sköter mig så som jag ska, vilket jag var dålig på innan när de gällde skolan...
Aja. Strunt i skolan, snart ska jag börja betala tillbaka lånet. Studielånet. Men jag tror det lööser sig. Det är antagligen en femhundring i månaden man ska betala , som minst. Men jag har inte kollat upp det.

Men min moster har skrivit upp mig som vikarie på dagis. Eftersom det behövs. Dom ringde idag, men då jobbade jag på restaurangen. Så det gick inte, jag hoppas dom ringer snart igen. Att det behövs hjälp, för jag behöver pengar. JAG MÅSTE FLYTTA HEMIFRÅN, jag vill så gärna ha mitt eget nu. Detta börjar bli väldigt tröttsamt att inte klara sig själv, att inte försörja sig själv. Jag känner att jag är alldeles för gammal för detta. Måste börja leva snart.

Men vad ska man göra, jag trodde inte det skulle vara så svårt att komma in i livet. Visst jag lever, men det riktiga har inte riktigt börjat än. Så länge jag bor hemma är jag ett barn, tycker jag.

Jag vet inte. Jag börjar fundera lite på ifall jag är lite för ärlig när det gäller vad jag skriver på min blogg. Lite för personlig. Men jag kan inte ljuga eller överdriva eller förminska, på det viset. Jag skriver bara det som kommer upp i mitt huvud. Och då kommer mina tankar, och de är ärliga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0