Framtiden

Om framtiden inte är förutbestämd, då borde man inte kunna se något i framtiden. Framtiden borde vara mörk.
Men varför får vi deja vu?
Varför kan man drömma saker som sedan slår in?
Hur kan det finnas synska människor (om man nu tror på sådant) om framtiden inte är förutbestämd.

Förstår ni vad jag menar?

Jag tror såhär; Att Framtiden är bestämd redan från den dagen du dör. Det finns en massa vetenskapliga studier som har fått bevisat att kanske framtiden är bestämd.
Alltså, när du föds så är det redan bestämd om du är bra på matte eller inte, vilka sjukdomar du kommer att få. Hur du kommer att dö.

Eftersom det finns något som heter enäggstvillingar. Jag är ingen tvilling och känner ingen som är heller. Men studier på tvillingar visar att det finns många tecken på att de faktiskt är likadana.
Och om de är likadana (psykiskt, fysiskt) så är de samma, bara det är kopier, som en klon. Men det är redan bestämd vilka sjukdomar de kommer att få.
Detta har jag väldigt svårt att förklara, eftersom jag inte vet så mycket om det. Men jag tror inte alls att ciggaretterna ger mig lungcancer , däremot tror jag att det är bestämt om jag sa få lungcancer, så spelar det ingen roll om jag röker mina ciggaretter eller inte, jag får cancer ändå.

För det finns faktiskt inga bevis på att det är just ciggaretterna som skapar lungcancer, eftersom även de som aldrig tagit en enda ciggarett får lungcancer.
Så jag tror att allt är förbestämt på något vis. Men jag tror skarpt på att man kan förändra sin framtid och välja vilka val du gör själv. Men mycket är bestämt. Vad tror du?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0