Sally Mann (strong Photos)

Sally Mann är en kvinna som fotograferade sina barn när de var vid sin sommarstuga på sommrarna, detta var en vanlig familj mitt ute på landet, på sommaren, så barnen sprang oftast nakna då det var sommar och varmt.
Hon valde att fotografera sina barn nakna, och även en bild då hon själv och sina två döttrar står och kissar. 
Det kan uppfattas som både idioti och konst. Det är helt hur man ser på saken, och alla har sina åsikter.
Jag personligen skulle aldrig fotografera mina barn och sedan visa hela världen dem.
Jag har varit på en utställning med John Bauer, då jag gick på gymnasiet, på Dunkers i Helsingborg. Då det även visades en film där barnen som vuxna säger att de alltid haft bra självförtroende och aldrig kännt sig förnedrade av mammans verk.
Men alla skapar sina uppfattningar.
Sally Mann valde att fotografera med en urgammal kamera, en sådan stor som står på stativ som man måste ställa sig under ett skynke när man fotograferar. Ni har säkert sätt på film någon gång.
Fotona är inte redigerade på något sätt.
Jag tycker de är vackra.











Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0