HIP HOP IS DEAD

Hip hop har dött ut. . det vara under en liten epok på 1900talet, och den dog exakt när jag började leva.

Om hip hop inte varit dött, hade jag levt bättre? Eller är det mitt liv som påverkar musiken, eller är det musiken som påverkar mig?

En väldigt enkel sak som detta gör mig nere. Jag söker och söker efter musik, jag hittar massor, men när jag går ut och dansar spelas det bara house. All min dans som jag tränat under alla mina år (framför spegeln), till hip hop. .  Och nu kan jag inte ens dansa till det om jag inte vill dansa själv eler skämma ut mig på någon skabbig hemmafest.

Om jag frågar Dj:n att sätta på hiphop, blir det antingen remix, eller så är blir alla de andra som är i majoriteten irriterade och tråkiga.
Varför ska jag stå bredvid och titta på massor av folk som lyssnar på musik som inte går att lyssna på i mina öron.

Nej det jag måste göra är att anpassa mig, jag måste åka härifrån. Jag måste långt bort ifrån alla dessa house människor. Jag måste hitta nytt folk, nya ansikten, nya tankar, nya upplevelser.
Jag måste hitta Hip hop-zombies, som går runder och är hiphop trots att det är dött.

För de som är hip hop, de är döda. Antingen döda bokstavligen, eller så går de runder och lever ett förskräckligt dött liv. Sitter bara hemma osv.

Jag hade verkligen behövt ny musik av tupac att trösta mig till.. Men även den hade väll gått över till pop eller ett tag, allt annat blir ju så.


NAS - HIP HOP IS DEAD

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0