OM friheten

Jag håller på att läsa en helt underbar bok. Det är författare från 1800 talet som är känd vid namn J.S Mills.
Han har skrivit en bok "om friheten".
Alltså den ingår i mitt kursmaterial. Men den är helt underbar. Alltså allt jag hittils har läst i den är 100% sant.
Alltså det är ingen roman, det är mer en bok om friheten helt enkelt.
Vad är frihet, har vi frihet. osv.
LÄS DEN!

dock... Jag försökte läsa lite för min kära mamma, men hon avbröt mig "jag kan inte vara så djup, jag fattar inte". Alltså mamma kan vara så djup, men hon orkar nog inte.
Så det är inte många människor som pallar en bok som denna. Eftersom du hela tiden måste tänka djupt. Jag tänker djupt automatisk så det är inga problem för mig.
Även i boken står det att endast ett fåtal personer förstår det.


(boken är tryckt 1907 och man känner bokstäverna, eftersom den är tryckt på gammalt vis, den luktar gammal, den är helt underbar. Och den är översatt under den tiden som författaren fortfarande levde, så vad jag tror så måste den vara sann,bra källa, eller vad man ska säga. LÄS DEN)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0