Tid

Vad är tid egentligen. Är det en illusion, något människan har skapat eller finns det runt om oss hela tiden?
Det är en sjukt jobbig fråga om man filosoferar lite. .

Men, för mig tiden bara försvinner hela tiden. Det går så sjukt snabbt, och det känns som att antingen sover jag bort tiden eller så spelar jag bort den, med datorn. Det är så lite tid som jag faktiskt gör något. Och jag vet inte om det är så för alla människor. Men jag får ångest.
Man har bara ett liv (antagligen) och tiden försvinner.. man glömmer saker.
Det är sjukt jag lever en dag, nästa dag har jag glömt bort den. Vad är det för mening då vad jag gör om dagarna när jag ändå glömmer bort det. Vad ger det mig eller någon? Är det detta som skapar en fråga, vad är meningen med livet?

Kärlek leder mig frammåt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0