Svenska soldater i Afghanistan

Alltså jag blir så förbannad.
All respekt till de soldater som blivit mördade i kriget. MEN, varför uppmärksammar vi bara de SVENSKA soldaterna. Alltså jag menar, uppmärksamma också de andra som blir mördade isåfall.
Det är så hemskt. Jag vet inte hur många människor som dör varje dag i afghanistan, irak, iran, palestina, gaza osv. och jag tycker hemskt synd om de, och säger vila i frid till er alla. Men sluta tycka att svenkarna är speciella. Vi är alla människor, vi är alla lika.

Vad ska vi ens dit och göra. Låt de ta hand om sig själv. Vi svenskar åker dit endast för att hjälpa USA inte för att hjälpa aghanerna. Då hade de inte dött. Vissa hjälper dem att bygga hus osv. Men sluta tro att Svenskarna ska komma och bestämma. Herregud låt dem vara. Vi behöver inte modernarisera hela världen. Låt dem vara.

Usa vill bara åt oljan, och sverige får säkert något för hjälpen. Jag tror heller inte att det bara är svenskarna som hjälper. Tänk dem är helt hjälplösa.
Och det är krig. Ni soldater som väljer att åka dit, åk då dit och var medveten om att ni är faktiskt SOLDATER! Vafan snackade folk om detta också under andra världskriget? "Oj en svensk dog igår!" jämfört med tusen andra judar?
SLUTA!!!!

Kommentarer

Postat av: anonym kapten

Du borde inte behöva bli så förvånad över att svensk media skriver om svenskar.



Däremot kan man tycka som man vill om konflikten i mellanöstern.

2010-10-28 @ 13:37:08
Postat av: harald

jo, afghanistan är känt för sina oljerikedomar

2010-10-28 @ 18:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0