Erica Jong - Rädd att flyga

Detta är en bok som jag vill läsa. Jag kollar just nu på en intervju med självaste författaren, Erica Jong, på kunskapskanalen.
Hon är väldigt intressant att lyssna på. Då hon pratar om kvinnor mycket.
Hon sa att hon ville skriva ner vad som pågår i kvinnors huvud. För vi är lite galna oftast. Den är skriven på 1970 talet. Jag vet inte så mycket om den. Men jag tror att den är fruktansvärt bra. För kvinnan som skrivit den verkar väldigt väldigt vettig.
Hon pratar mycket om att kvinnor måste komma in mer, att vi inte blir lika accepterade.
Här är en recension som någon skrivit :
http://dagensbok.com/2010/02/27/erica-jong-radd-att-flyga/

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0