Valet är ditt?

Nu är det ju snart Val, 19 September. Det jag funderat mycket över om detta är, varför har partierna börjat samarbeta, förutom egoistiska själ såsom att de vill ha fler röster mer makt osv.
Vart var demokratin i detta? Vilken människa tycker att det var ett bra val av vår regering. Jag har bara träffat på människor som endast ser negativt i att de börjat samarbeta.

Vem jag ska rösta på vet jag inte, men det blir INTE socialdemokraterna eller moderaterna. Varför?
Jo för att vi har haft socialdemokraterna ett bra tag tidigare, och vi har haft moderaterna tillräckligt länge. Ingen har varit nöjd med någon av dem. Så varför hålla fast vid dem, är människor så rädda för förändringar?

Jag vill att Sverige ska förändras DRASTISKT. Jag känner att vi behöver en statsminister med Stake (kvinna eller man).
Någon som kan stärka folkets styrkor, och sluta vara fega.

Jag tror rätt stark på centerpartiet eller vänsterpartiet.

Centerpartiet står för frihet och egen makt. Det står högst upp på mina listor vad som är viktigast.
Vänsterpartiet står för rättvisa och jämlikhet. Det är också väldigt viktigt för mig.
(det är min uppfattning av de partierna, de finns säkerligen andra som tänker annorlunda om dem)

Men saken är den, om jag väljer Ett parti, får jag andra på köpet. Hur kan det vara demokrati när jag väljer ett parti men det blir andra? Jag har diskuterat det med många, och alla påstår att det ändå är demokrati. Men jag kan inte förstå det.
Väljer vi själva om det blir såhär.
Jag vill ifrågasätta regeringen, vi har inte demokrati. Men som sagt, olika personer ser olika på saker, och det finns säkerligen de som tänker att det är demokrati och de som tänker som jag.

Jag funderar faktiskt på att skita i det helt å hållet, det är inte roligt på detta viset. Va fan sysslar Sverige med? Skärp er för fan, det är ett bra land, men de håller på att braka ihop.


Fuck överklassen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0