Danmark

Idag var ännu en dag i Danmark med mina kära utbytesstudenter!


För det första var det dålig planering redan från början, då John Bauers lärare satte ansvaret för denna utflykten på de italienska lärarna. De som faktiskt inte vet någonting om hur de ska gå till väga eller vart dom ska gå. Det kändes väldigt förvirrande.
Även om de är vuxna så vet faktiskt vi mer än dom.
Då hade någon, som jag, fått äran att ha ansvaret för denna utflykten!

danske kung Christian 4
Det började med att lärarna virrade runder på knutpunkten utan att veta vart
dom skulle köpa båt biljetter. Vilket vi svenskar fick visa.

Sen väl i Danmark skulle vi till slottet, Kronborg.
Väl där visar det sig att vi egentligen skulle ha bokat en tid, så vi hade fått en engelsktalande guide. Så vi fick ingen guide.
Men jag dock som är intresserad av dessa saker, tyckte detta var väldigt intressant och tog eget intiativ och frågade folket som jobbade där om de olika tavlorna, vem det var osv.

Efter ett tag visar det sig att jag kunde passa som en guide. Så jag berätta om Kung Fredrik den andra och Christian den fjärde.
Jag gillade känslan och kom på att jag kanske faktiskt hade passat bra som guide. Både på Svenska och Engelska, eftersom jag fick ta sakerna om kungarna på Engelska.

Jag tror jag ska ringa dit någon dag och fråga om praktikplats eller ja varför inte söka jobb där?

Det är ju mitt liv, historia!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0