Finanskrisen

För vissa kanske den inte märks av alls. Men för mig så märks den.
Priserna höjs ständigt.
Det går inte att hitta jobb, iallafall inte lika lätt som innan.
Många får sparken.
T.o.m. Elever kan inte hitta praktikplatser inom byggarbeten, eftersom det inte byggs något.


Jag undrar om detta är den värsta krisen sen ja föddes iallafall. Det är första gången jag märker sådana här saker.
Gratissms.se har sänk sms som man får skicka, innan hade jag 2 krediter om dagen, och 2 sms att skicka. Men nu finns de inga krediter, och bara ett sms att skicka. Det står att de var tvungna att sänka pga höga kostnader.
Tydligen börjar många länder prata om att legalisera Hash/marijuana. Jag tror att det är för att staten hade tjänat väldigt mycket pengar på det. Och nu behöver de pengarna.

den andra anledningen
Men jag vet också en annan anledning varför det blev sånn här kris. I början av 1900-talet samlade bankerna in en massa guld, då kunde man gå till banken och ge sin sedel och få guldet som den va värd.
Nu finns det mer pengar är guld.
Alltså pengar är egentligen inte värda någonting. Det är bara papper. trodde du att de va en silvertråd? Ja de kanske det är.
Men mynt eller sedel, de betyder inget.
Så om du vill överleva senare så ska du nog spara ditt guld. Panta det inte för pengar.
Till slut kommer staten ha ALLT guld och du bara papper eller stål mynt.
Dumt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0