Dansk buss i Sverige?

Dagen började i Kaos, jag försov mig. Men lyckades ta mig till skolan iallafall! Vi hade lite föreläsningar om Högskola. Väldigt intressant. Verkade väldigt slappt måste jag säga. .  Men det kanske handlar mest om att ta eget ansvar. Och börjar man på Högskola är det antagligen för att man vill och då anstränger man sig.

Jag vill gå Journalistik med sammhällsstudier - inriktning Historia. På Södertörns Univeristet/Högskola i Stockholm. Men saken är bara den, kollade snittet i betyg för att komma in 2008. Det låg på 18,5. Då har man MVG i typ allt. . 20,0 är det högsta man kan ha. Saken är den att med bara mina betyg från 1:an ligger jag på 13.75. Hmm... en bit påvägen kanske. Måste få MVG i alla ämnen i 2an och 3an om jag har ska ha en chans. .  Om jag inte kommer in på Högskoleprovet såklart.

Iallafall, efteråt stack jag & Cattis in till City helsingborg som vanligt och satte oss på en bänk och drack lite saft och njöt av det vackra vädret. Underbart! Därefter promenerade vi runder lite. Gick på vernisage, väldigt vackra tavlor och konstverk! Sen träffade vi Pölsa och Kajsa, sen kom min baby Paul och vi läftade dom andra och gick å käckade på Sub. Mega Baguette med kycklingmix. Sen vandrade ja & Paul upp på kärnan och njöt av solen och utsiktet . MYSIGT! sen tog vi bussen och åkte hem till honom å mös lite.

Och sen åkte vi till stattena för jag skulle åka hem. Vi gick runder lite på Netto där och kollade alla möjliga saker som dom har därinne. Sen stack Paul ca 8 minuter före mig. Och när väl min buss kom häpnades jag av att den va så så så . .. . GAMMAAAAAL?
Det va blåa säten och gula pinnar överallt. . Efter ett tag förstod jag när det stod ovan fönstrena "tryk stop i god tid", det är en dansk buss. För vi svenskar stavar tryck med ck. Och då kom jag på, hur kom  det sig att en dansk buss var i Sverige? Hur hade den hamnat där?`Den gnisslade och skrammlade och hade inget huvudstöd. .
Hade skånetrafiken lånat en buss av danskarna? Eller snott den . ..  Nää, men hur hamnade den i Sverige? hahaha.
Jag funderar fortfarande på det, kom nyss hem. Äe.


Om någon har en aning om hur den hamnade i Sverige, snällla skriv hur!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0