ett marsvins syn på livet.

Tänk dig att ständigt befinna dig i denna lilla buren, du kan precis springa runder och hoppa och såhär, du har allt du vill ha, allt!
Förutom solen i ditt ansikte hela dagen, förutom att när du tittar mot solen så skuggar sig gallret mot ditt ansikte,
du vill till det dära trädet där borta men du kommer ingenstanns, om du inte gräver en tunne.
Du springer ständigt runder i ditt eget skit som bytas en gång i veckan, du får din nyttiga mat, ditt godis, dina grönsaker, du har ditt hus.
    Du är ensam , du har allt förutom en vän, förutom frihet. . .

Tänk dig det . .   för så har marsvin det !

Jag försöker lära Lollo att ha koppel på sig så att hon inte ska behöva känna sig inlåst, att hon kan gå vart hon vill och såhär, fast med kopplet. 
Det är inte lätt, men vi har henne hos mig nu ett tag, alltså jag & paul, eftersom han bor i lägenhet med balkong, medans jag bor i hus med trädgård.
Hon behöver frisk luft och känna sig fri. .
Men jag börjar undra om hon gillar det ?
Eller trivs hon i sin bur hos paul ?
Höra hur han håller på att spela musik och klicka på datan osv.

Kommentarer

Postat av: Jesssiii

HAHA du ör konstig danni, alltså marsvin får inte lov att vara i solen förlänge :P haha

2008-07-17 @ 12:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0