Mac datorn / farfar

(först förlåt för att texten är lång, men den är värd att läsas)

Mac datorer är kanske bra och så, de nya har ju snygg design osv. MEN pc slår endå allt tycker jag. Jag menar vem har alla de grejer samlade på en dator som pc har? Alla snygga tema du kan ladda ner, alla program du kan använda, för att inte tala om alla spel du kan spela på en pc. Kan du spela alla spel på en mac? Kanske, men inte vad jag vet. 
   pc:s alla funktioner är inte lika komplicerade som mac.

    Men där finns en grej som är bäst med mac och som aldrig kommer bli densamma med pc, jag har unga minnen från den. Min farfar jobbade på HD för många år sedan, och han hade en Mac dator hemma hos sig, där fanns det Snoddle, eller vad det heter. När jag var liten spelade jag alltid det. och det här spelet där man åker skidor nerför en backe. . Väldigt B-aktikt, men det är ju nostalgi. .
Så när jag sitter och skriver här på Mac:en på praktiken tänker ja på dig farfar , jag saknar dig också. Men det känns bra att veta att jag alltid kommer ha dessa underbara minnena kvar av dig, när du sprang ut ur köket mot mi "vart är min dotta!" , du busade alltid och du hade alltid denna penna i din skjortficka vid bröstet. . Dina glasögon på dig vid köksbordet när du läste tidningen . . 
    Men jag minns också dessa förskräckliga minnena från Rhodos . . när du inte mådde bra, men det bortser jag ifrån, för du var endån min farfar och du kommer alltid finnas i mina minnen och i mitt hjärta. Tack för att du fanns den tiden du fanns. 
            rest in peace

Kommentarer

Postat av: Annonym

En PC och en Mac dator är två olika saker.PC är till för allround och Mac är inriktat för media.Du går väll inte in i affären och köper ägg när du behöver strösocker till bakandet.Fint skrivet annars. :)

2008-12-05 @ 23:36:53
Postat av: Kristian

Nostalgi, väldigt fint Ella!

2008-12-11 @ 21:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0