hem ljuva hem,

i söndes kom jag hem efter 17 dagars resa, bussresan va rätt irriterande, jag menar att kunna sova på natten va inte det enklaste, man vaknade hela tiden, och kunde inte gå ut och röka när man ville, så jag sat vaken hela tiden och hoppades på bilkö, så man kunde ut å röka.

när vi väl va framme vid pula, insåg jag att vårt hotell va de sissta stoppet, lite jobbigt, och vi fick bära dessa resväskorna i ca 35 grader och jag hade joggingbyxor på mig, svarta och tjocka. jobbigt.
men sen gick vi ner till stranden och svalkade oss och snorklade,
det va skönt.

hela resan va underbar, jag blev brun (tycker jag). Jag solade först med solkräm 30, sen gick jag ner till morotsolja med faktor 16, det va bättre, fick mer färg, brände mig inte en enda gång, däremot gjorde alla andra det, förutom jag, daniel, elias och mamma.

typ två dagar innnan vi åkte hem åkte vi på en båtresa, liten utflykt, det va god mat men rätt varmt. först stannade vi på en ö, där de fanns jätte mycket affärer och stånd, köpte lite saker där och prutade som bara den.
sen åkte vi vidare till en annan ö för att bada, men alla blev besvikna för vattnet i vereduela var fina och renare , plus att ingen gillade att vi fick ligga på gräs. . du vet alla insekter drogs ju till oss då.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0